Thursday, March 29, 2012

Blog Saya Kini Lebih Selamat Untuk Di Lawati

4 comments
Kalau sebelum ini beberapa rakan pembaca blog saya memberitahu bahawa blog ini tidak selamat untuk di lawati sehinggakan Antivirus Kerspersky (khususnya..) melebalkan blog ini sebagai  "virus". Saya sebenarnya tidak mengambil berat sangat perkara ini kerana ketika mengunakan Mozilla Firefox (sebagai browser) dan Avast (sebagai antivirus)  semuanya berjalan lancar. Namun saya rasa perkara ini harus di ambil tindakan yang sewajarnya kerana, traffic blog saya menurun (sudahlah sikit da makin sikit pulak tu) berikutan Google Chrome telah mendetect terdapat virus pada malware pada yang memungkinkan rakan pembaca yang mengunakan Google Chrome akan tidak masuk ke blog saya. 



Untuk itu, pada hari ini saya sendiri mencari script yang didetect sebagai virus tersebut untuk dihapuskan dari blog saya. Dan saya menemuinya. Ternyata, ianya adalah daripada backlink yang saya letakkan pada blog saya ini. Alhamdulillah, selepas itu semuanya kembali seperti sedia kala (macam dulu-dulu). Jadi saya ingin menegaskan disini bahawa Blog Saya Kini Selamat Untuk Di Lawati.


4 Responses so far.

  1. yeke..bagus lah semua dah ok. sepanjang admin masuk blog kamu..takde plak warning camtu. mungkin avg internet security admin tidur kot...haha.

    tumpang tanya..b.link tu bukan dari blog admin kan?. untuk kepastian jer (^_^)

  2. Ya..Sebenarnya Kerpersky tu yang melebih2..ahaha

    Hahaha..Jangan risau backlink tu bukan dari Blog awak.. Blog awak selamat~ehehehe

  3. yeke..bagus lah. sebab sebulum ini admin pernah kena cam kamu jugak. admin ada buat bloglist blog yang ada malware. tak pasal2 ada pengunjung komen ada virus kat blog...huhu

    nasib baik ada kawan blogger yang tolong. masa tu admin baru lagi dalam dunia blogging ni (^_^)

  4. Ohw..hehehe!!tu la pasal.. orang pun takut mau masuk blog kita kalau ada malware macam tu!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...