Monday, January 9, 2012

Lindungi Komputer Anda daripada Virus Tempatan Dengan SmadAV 8.8

0 comments
~Salam~

Perkara-tama saya ingin beritahu, saya ada 2 antivirus terinstall pada komputer saya [awal2 lagi da me-report!!hahah]  .Yang pertama saya installkan  Avast untuk menlindungi komputer saya daripada virus yaang bersifat international dan SmadAV v8.8 [baru updated dari v8.7] yang melindungi komputer saya daripada virus tempatan yang tak kurang hebatnya dibandingkan dengan virus yang lain. Sebenarnya ceritanya macam ni, antivirus [AV] yang bersifat global seperti Avast kekadang tidak dapat mengesan virus-virus tempatan yang lebih kecil seperti yang ber-extantion-kan .vbs, .bat, .js dan sebagainya. Jadi di situlah pentingnya ada AV tempatan seperti SmadAV ini. Saya memilih SmadAv dibandingkan dengan AV tempatan yang lain adalah kerana keupayaan yang terdapat padanya mengesan dan menghapus banyak virus serta sentiasa meng-update database virus sehinggakan apabila ada virus baru, dengan mudah dapat dihapuskan. Satu perkara yang saya suka ialah apabila saya merasakan ada simptom-simptom serangan virus pada komputer saya, setelah saya scan mengunakan Avast tiada terkesan, maka saya akan mengunakan SmadAV, hasilnya saya jarang dikecewakan oleh SmadAV ini. Tentu ada sahaja virus yang dapat dikesannya ataupun kerosakan pada registry yang akan diperbaikinya. Kadang-kadang kedua-dua AV ini tidak dapat mengesan virus tertentu, so saya mengunakan AV yang saya installkan pada pendrive yang bersifat portable seperti Malwarebytes Anti-Malware. Okla. Oleh kerana SmadAV v 8.8 adalah yang terbaru, so tentu ada sebarang penambahan daripada versi sebelumnya. Cuba lihat:~>




SmadAV 2011 v8.8

~> Merupakan versi yang terbaru,
~> Menambah 150 database virus,
~> Auto-scan flaskdisk lebih sempurn,
~> Fungsi-fungsi yang lama disempurnakan lagi.

# Sila download di sini
# Sumber : Klik di sini



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...