Sunday, January 29, 2012

Ketahui Pokok Kaum Yahudi (Pokok Qharqad)

2 comments
~Salam~
 
Pokok Qharqad dikenali sebagai Boxthorn tree dalam bahasa Inggeris dan nama saintifiknya adalah Lycium ferocissimum. Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai pokok ini sila klik di sini. Apa yang saya ingin kongsikan hari ini adalah, tahukah rakan-rakan pembaca sekalian bahawa Pokok Qharqad adalah pokok bagi kaum Yahudi yang mempunyai kaitan dengan Hari Kiamat. Ya.. Pokok ini mempunyai kaitan dengan Hari Kiamat atau "Doomday" kata orang putih.


Perkaitan antara pokok Qharqad dengan Hari Kiamat adalah berdasarkan sebuah hadis yang berbunyi :~>

"Kiamat Tidak terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi. Kaum Muslimin akan membuuh mereka sehingga orang Yahudi terpaksa bersembunyi di belakang batu dan pohon. maka, batu dan pohon itu pun berkata, 'Wahai Muslim, wahai hamba Allah. Ini ada orang Yahudi dibelakangku, bunuhlah dia!' Semua pohon akan membantu kecuali pohon qharqad kerana ia termasuk pohon orang Yahudi"
(Di riwayatkan oleh Bukhari dan Muslim )
Jelas disini bahawa sememangnya pokok ini ada kaitannya dengan hari kiamat. Jadi kalau jumpa pokok ini di mana-mana, jangan tunggu lama-lama kita beko' (bakar) je...kita beko' (bakar) je... Agar tiadalah tempat bagi kaum Yahudi bersembunyi daripada Tentera Muslimin. Tak begitu??. Tapi menurut beberapa sumber ada mengatakan bahawa kaum Yahudi memperbanyakkan penanaman pokok ini di muka Bumi.  Mereka sedar dengan perkara ini dan sedang mempersiapkan diri nampaknya. Ahahaha...


2 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    maksudnya nampak je pokok ni , tentera muslim taw le ada yahudi ganas bersembunyi di sebalik pokok ni...hihihi tu kan maksud di sebalik..

  2. Haaa..lebih kurang macam tu la~

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...