Saturday, October 22, 2011

.:Aku Nak Jadi Pirates:.

0 comments

~Assalamualaikum~
Aku nak jadi pirate!!Wow..what a brave statment..Huhuh...ni semua adalah kerna dalam semenjak dua menjak ni aku agak kegianan menonton cerita2 berunsur piracy,tak kisah la berzamankan dahulu kala mahupun piracy zaman moden..(100 markah untuk pembaca yang faham maksud piracy zaman dulu dan kini...)Ok la..Ni semua sebab c Monkey D. Luffy dan Jack Sparrow..Adakah patut dorang2 ni mempengaruhi diriku yang agak naif ini untuk bangkit manjadi Pirate King.." I am a man who will bacome a Pirate's King"(Pinjam ayat2 Luffy sekejap..hehehe)...huhuhu..agak jauh sudah aku melalut ni!!!.Apa sebenarnya maksud aku ni!!nak tahu??Jangan lupa saksikan saya minggu depan pada hari dan waktu yang sama hanya di TV1...Cheh!!makin mengarut la pulak!! Ok la..Tanpa membuang masa,berdirinya saya di sini adalah untuk membidas dengan sekeras-kerasnya pernyataan pihak tuan (Duiii..tersasul la pulak!!tetiba teringat zaman2 debat ala parlimen time sekolah dulu///huhuh). Sebenarnya saya tak la maksudkan yang saya benar2 nak jadi pirate a.k.a lanun...Main-main saja.. Cuma saya agak bersependapat sikit dengan golongan lanun berkaitan perlaksanaan undang-undang tertentu yang sebenarnya tidak wajar dalam menghukum ummat manusia hanya kerna kepentingan sesetengah pihak..suara minoriti tidaklah bermaksud suara pesalah..Saya tak nak spesifikkannya terhadap sesuatu kerana saya tahu "kebebasan bersuara" yang sering diwar-warkan pun ada limitnya..jadi dengan  peluh didahi saya tidak akan melanjutkan perbicaraan saya berkaitan undang-undang ini..kerana saya takut terlebih kata dan saya tahu ada lebih ramai di luar sana yang lebih ahli dalam hal ini!!Melainkan yang saya tetap tidak setuju dengan sesetengahnya (tak bermakna saya mengingkarinya..) Apa yang saya sedar, konspirasi berlaku di mana-mana tempat dalam dunia ini.. samaada melibatkan orang perseorangan mahupun organisasi tertentu,yang pasti kita (sesiapa saja yang ingin..) perlu bersedia sepanjang masa, agar tidak terjebak dalam permainan yang tidak ingin dimainkan ini..Buka la mata dan lihat la..Luaskanlah sudut pandang..Berbalik kepada piracy ini, saya memandang piracy dari sudut berbeza iaitu dari sudut yang positif..Ini 100% tak menjelaskan saya sokong aktiviti piracy ini..Oh tidak.. sesungguhnya suatu benda itu ada baik buruknya, jadi saringlah yang baik dan biarkan yang buruk.. Mungkin ada yang tak faham maksud pernyataan saya ini.. tak pe la..kepada anda,fikir2kan la..Tujuan asal saya menaip semua ini adalah untuk memberi peringatan kepada diri saya sendiri tentang apa yang saya perlu ingat dan persetujui dalam hakikat dunia masa kini.. jadi Sekian!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...