Sunday, March 13, 2011

.:Hilang @ Bersembunyi:.

0 comments
~~Assalamualaikum~~

Entry kali ini saya tujukan khas buat sahabat saya yang perlukan bantuan.
Sory!lambat..tadi saya off9 FB (saya keluar dgn Pak Cik saya..)..Bila On9 balik,baru dapat msj..
Bah!!teruskan membaca..
Masalah : Gambar dalam memory kad hilang @ bersembunyi..
Hint : Memory still full.
Penyelesaian : Tukar attribute yang telah di kacau bilaukan oleh virus...

Mula-mula buka 1 windows,cari :
Tools~> Folder Options
Bila kotak Folder Option sudah terbuka,cari: 
View.
Klik pada kotak Show hidden files and folder.
Selesai..
Jika anda dapat melihat fail anda yang tersembunyi,maknanya anda berjaya
(biasanya failnya samar-samar)
Jika belum teruskan membaca.

Buka Command Prompt:
Tekan Windows + R
atau 
Start~> Run.
Pada kotak "run" taipkan 
cmd
dan tekan enter
Bila kotak Command Prompt sudah terbuka taipkan attribute berikut:
attrib -s -r -h E:/*.* /d /s
tekan enter.
tunggu untuk beberapa saat sehingga keluar sebarang tulisan pada kotak Command Prompt.
dan selesai.

p/s : E = drive anda yang bermasalah,jadi jika drive @ kad memory yang bermasalah,jadi jika kad memory anda pada drive F,just tukarkan huruf E kepada F.
Ada masalah??Terus berhubung dengan saya @ comment saja.



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...