Thursday, March 31, 2011

.:~Bakuman~:.

0 comments
~~Assalamualaikum dan Salam Sejahtera~~

Huhuh..Sebagai mengakhiri review anime saya hari ni, saya nak review pasal anime pilihan saya yang tidak kurang bestnya berbanding dengan 3 yang sebelumnya ni..Jeng~Jeng~Jeng!! Bakuman. Cerita ni di tulis oleh Tsugumi Ohba dan dilukis oleh Takeshi Obata. Gandingan mantap. Mantap tu Jooo..haha~trademark siapa ni???Bakuman menceritakan perjalanan 2 orang anak muda, Moshiro Moritaka dan Akito Takagi yang bercita-cita besar untuk menjadi Mangaka..Mashiro didorong oleh rasa cinta kepada Miho Azuki (seorang wanita idamannya yang berjanji akan berkhawin dengannya bila mereka berjaya kelak. Azuki ingin menjadi seiyuu @ pelakon suarauntuk terus berjaya. Jadi sekaligus, ceritanya ada unsur cinta cintun remaja..Memang best!!Di samping itu, melalui Bakuman,kita dapat menyelusuri perjalanan yang di hadapi oleh para mangaka dalam mencapai cita-cita mereka..

Saya paling suka part ni:

"Then when our dream come true,will you marry me???"

Mahsiro tersalah cakap time bertemu dengan Azuki,dia just teringat kata-kata Pak Ciknya.
Dan dia tercakap..hahaha..Azuki balas macam ni:

"Yes. I Promise!!"
"However until our dream come true, we can't meet again"

Wah..sungguh dramatik kan??? Cuba la ada wanita mendorong aku macam tu,
semangat jua aku~ahahah!!!

Memang best la..aku suka!!~~aku suka~~aku suka!!ahaha..terobsesi sdh!!!


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...