Saturday, February 26, 2011

Bom @ Pistol???

0 comments
~~Assalamualaikum~~

Hari ini saya nak cerita pasal satu istilah yang saya pun tak tau dari mana sumber asalnya!!!Yang pasti saya dengar istilah-istilah ni melalui adik-adik sepupu saya!! Sebelum tu saya ada pertanyaan, siapa sini yang suka makan "ayam"!!!huhuhu...angkat tangan!!!ngee..saya tak cakap ayam yang sudah dimasak ye!!!hahaha!!gurau saja..Yang sudah masaklah bah!!Em..mesti semua suka makan ayam kan??tak kisahlah ayam masak apa!!saya pun suka makan ayam,saya suka "ayam goreng","ayam panggang","ayam masak merah","ayam masak kerisik","ayam masak sup"(cheh...semua!!!hahaha)!!!taklah yang paling saya suka ialah ayam masak sup dan ayam masak kerisik (masakan Ibu!!)!!baiklah,berbalik kepada istilah yang saya maksudkan ialah~>Em!!tentu tau sayap ayam kan???apabila sayap ayam di potong,jadilah macam gambar ni!nah istilah yang saya maksudkan adalah seperti dalam gambar ni!!! 



<~ Gambar Sekadar Hiasan!!! Tapi ni saya yang masak!!
Ayam masak Merah!!
huhuh...memang sedappp...










Em!!macam ni ceritanya~>Tempoh hari saya makan di rumah Pak Cik saya,then~ time makan tu adik-adik saya ni berebut lauk!!!!

"Aku mau bom!!"
"Aku pun mau bom"
"Sama aku pistol~~"

Saya pun heran la..kenapa dengan diorang ni???nak makan pistol la..nak makan bom la..~~huhuhu!!!rupa-rupanya berebutkan sayap ayam goreng yang dipotong seperti dalam gambar!!huhuh!!!Ada pula istilah macam tu ye???hahaha..apa-apa pun!!memang agak betul la jua!!!tgk la bentuk sayap ayam tu bila di potong,yang satu tu menyerupai pistol!!yang satu tu pula menyerupai bom tangan!!hahaha!!! ok!!kalau anda diberi pilihan antara dua bentuk ni!! yang mana anda pilih??kalau saya,saya pilih bentuk bom!!kesannya macam ledakan bom!!hahaha~~
Ok!! Selamat Makan Bom & Pistol!!!haahahah

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...